Veelgestelde vragen

We kunnen ons voorstellen dat u nog met tal van vragen zit, misschien staan deze er hieronder bij. Natuurlijk kunt u ook contact met ons opnemen via telefoon of het contactformulier.

Is er een toilet aan boord?
Ja, de Jannes van Campen beschikt over 2 normale toiletten zoals u die thuis ook kent. Één voor dames en één voor de heren.

Welke kleding wordt geadviseerd?
Uiteraard is dit geheel afhankelijk van de periode waarin gevaren wordt. In ieder geval aan te raden is een windjack, lekkere warme trui, stevige schoenen, eventueel afritsbare broek, zwemkleding, zonnebril of pet.

Is er een mogelijkheid om muziek af te spelen aan boord?
Ja, er is een geluidssysteem aanwezig die geschikt is voor cd en MP3. Tevens is er een microfoon aanwezig.

Is Jannes geschikt voor rolstoelgebruik?
Nee, helaas is deze niet rolstoelvriendelijk vanwege de hoogteverschillen en smalle scheepse paden.

Hoeveel personen kunnen er aan boord?
De Jannes van Campen is geschikt voor 40 opvarenden. Bent u met meer personen neem dan gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Is er een minimumaantal personen nodig voor een zeiltocht?
Nee, wij werken met een bedrag per uur. Dus of u nu met 10 of 33 personen komt, de uurprijs blijft hetzelfde.

Waar kunnen we parkeren?
Het beste kunt u gebruik maken van de Buitenhaven of het Stationsplein, dit zijn gratis parkeergelegenheden welke zich op loopafstand van de ligplaats bevinden.

Zitten we vast aan bepaalde vertrektijden?
Nee hoor, dit gaat op basis van beschikbaarheid en zolang de planning het toelaat.

Kunnen we bij regen droog zitten?
Ja, benedendeks kunnen jullie terecht in het oergezellige bruincafé en de Captains Lounge.

Wat te doen bij harde wind?
In het geval van een hevige/extreme bui, windstorm of weeralarm wordt er niet uitgevaren. In overleg met u kunnen we kijken naar een alternatieve activiteit of datum.

Is de ligplaats ook bereikbaar met openbaar vervoer?
Ja, heel goed zelfs. Het treinstation (centraal) van Kampen is precies aan de andere kant van de IJssel op 5 minuten loopafstand.

Welke veiligheidsmaatregelen zijn er getroffen?
U stapt bij ons verzekerd aan boord. De schippers zijn in het bezit van een geldig vaarbewijs en er zijn voldoende reddingsmiddelen aan boord. Ook wij gaan graag met een gerust gevoel met u het water op.

Hoe verloopt de facturatie van de zeiltocht?
De kosten voor de zeiltocht of het arrangement zelf worden vooraf aan u gefactureerd. Losse drankjes die aan boord worden genuttigd kunnen contant worden afgerekend bij een bemanningslid of op nacalculatie per factuur.