Een vraag over uw rondvaart of zeiltocht?

We kunnen ons voorstellen dat u nog met tal van vragen zit, misschien staan deze er hieronder bij. Natuurlijk kunt u ook contact met ons opnemen via telefoon of het contactformulier.

Vragen over een vaartocht met ‘t Kamperschuitje:

Is er verwarming aan boord?
Ja, onze rondvaartboot beschikt over 4 heaters en daarnaast hebben we 12 fleecedekens aan boord. Ook in de winter prima te varen!

Is er een toilet aan boord?
Ja, ‘t Kamperschuitje beschikt over een typisch scheepstoilet.

Is er een mogelijkheid om muziek af te spelen aan boord?
Ja, er is een draagbaar geluidssysteem aanwezig die geschikt is voor een bluetooth verbinding voor bijvoorbeeld telefoon of Ipad, MP3, USB en meer. Tevens is er een microfoon aanwezig.

Is de boot geschikt voor rolstoelgebruik?
Nee, dat is helaas niet mogelijk in verband met de hoogte van het ponton waaraan ons bootje is afgemeerd

Hoeveel personen kunnen er aan boord?
‘t Kamperschuitje is geschikt voor 12 betalende opvarenden. Bent u met meer personen neem dan gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Is er een minimumaantal personen nodig voor een rondvaart?
Nee, wij werken met een minimumbedrag per uur. Dus of u nu met 3 of 12 personen komt, de uurprijs blijft hetzelfde.

Waar kunnen we parkeren?
Het beste kunt u gebruik maken van het Burgemeester Berghuisplein, de Buitenhaven of het Stationsplein, dit zijn gratis parkeergelegenheden welke zich op loopafstand van de ligplaats bevinden.

Zitten we vast aan bepaalde vertrektijden?
Nee hoor, dit gaat op basis van beschikbaarheid en zolang de planning het toelaat.

Kunnen we bij regen droog zitten?
Ja, ‘t Kamperschuitje heeft zowel en open deel als een gesloten deel. Het gesloten deel beschikt over houten zitbanken met kussens. Op het open deel kunt u heerlijk genieten van de zon en een drankje.

Wat te doen bij harde wind?
In het geval van een hevige bui, windstorm of weeralarm wordt er niet uitgevaren. In overleg met u kunnen we kijken naar een alternatieve activiteit of datum.

Is de ligplaats ook bereikbaar met openbaar vervoer?
Ja, heel goed zelfs. Het treinstation (centraal) van Kampen is precies aan de andere kant van de IJssel op 5 minuten loopafstand. De ligplaats bij Music Club Kampen is bereikbaar per bus vanaf station Kampen-Centraal of Kampen-Zuid.

Welke veiligheidsmaatregelen zijn er getroffen?
U stapt bij ons verzekerd aan boord. De schippers zijn in het bezit van een geldig vaarbewijs en er zijn voldoende reddingsmiddelen aan boord. Ook wij gaan graag met een gerust gevoel met u het water op.

Hoe verloopt de facturatie van de rondvaart?
De kosten voor de rondvaart of het arrangement zelf worden vooraf aan u gefactureerd. Losse drankjes die aan boord worden genuttigd kunnen contant afgerekend worden bij onze schipper.

Vragen over zeilen met de Jannes van Campen:

Is er een toilet aan boord?
Ja, de Jannes van Campen beschikt over 2 normale toiletten zoals u die thuis ook kent. Één voor dames en één voor de heren.

Welke kleding wordt geadviseerd?
Uiteraard is dit geheel afhankelijk van de periode waarin gevaren wordt. In ieder geval aan te raden is een windjack, lekkere warme trui, stevige schoenen, eventueel afritsbare broek, zwemkleding, zonnebril of pet.

Is er een mogelijkheid om muziek af te spelen aan boord?
Ja, er is een geluidssysteem aanwezig die geschikt is voor cd en MP3. Tevens is er een microfoon aanwezig.

Is Jannes geschikt voor rolstoelgebruik?
Nee, helaas is deze niet rolstoelvriendelijk vanwege de hoogteverschillen en smalle scheepse paden.

Hoeveel personen kunnen er aan boord?
De Jannes van Campen is geschikt voor 40 opvarenden. Bent u met meer personen neem dan gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Is er een minimumaantal personen nodig voor een zeiltocht?
Nee, wij werken met een bedrag per uur. Dus of u nu met 10 of 33 personen komt, de uurprijs blijft hetzelfde.

Waar kunnen we parkeren?
Het beste kunt u gebruik maken van de Buitenhaven of het Stationsplein, dit zijn gratis parkeergelegenheden welke zich op loopafstand van de ligplaats bevinden.

Zitten we vast aan bepaalde vertrektijden?
Nee hoor, dit gaat op basis van beschikbaarheid en zolang de planning het toelaat.

Kunnen we bij regen droog zitten?
Ja, benedendeks kunnen jullie terecht in het oergezellige bruincafé en de Captains Lounge.

Wat te doen bij harde wind?
In het geval van een hevige/extreme bui, windstorm of weeralarm wordt er niet uitgevaren. In overleg met u kunnen we kijken naar een alternatieve activiteit of datum.

Is de ligplaats ook bereikbaar met openbaar vervoer?
Ja, heel goed zelfs. Het treinstation (centraal) van Kampen is precies aan de andere kant van de IJssel op 5 minuten loopafstand.

Welke veiligheidsmaatregelen zijn er getroffen?
U stapt bij ons verzekerd aan boord. De schippers zijn in het bezit van een geldig vaarbewijs en er zijn voldoende reddingsmiddelen aan boord. Ook wij gaan graag met een gerust gevoel met u het water op.

Hoe verloopt de facturatie van de zeiltocht?
De kosten voor de zeiltocht of het arrangement zelf worden vooraf aan u gefactureerd. Losse drankjes die aan boord worden genuttigd kunnen contant worden afgerekend bij een bemanningslid of op nacalculatie per factuur.